Over Markita


Op Markita vind je honderden originele en unieke producten direct van de maker. Producten die net even anders zijn en waar de ontwerpers zichtbaar met volle aandacht aan hebben gewerkt. Geen grote merken, maar gepassioneerde makers met een startend merk, origineel product of unieke productie met de nadruk op duurzaamheid. Sommige producten zijn zelfgemaakt, andere met oog voor detail geproduceerd, maar in alle gevallen enkel in kleine oplages beschikbaar en te koop via Markita.

In 2010 ontstond het idee voor Markita, een online platform waar Nederlandse en Belgische ontwerpers hun producten kunnen verkopen. Wat toen nog een idee was is inmiddels uitgegroeid tot een heus online designwarenhuis. Mensen komen naar Markita voor dat ene speciale zilveren sieraad, voor die aparte design kast of die unieke verantwoord geproduceerde leren tas. Ze zijn allen op zoek om iets unieks te kopen of vinden het heerlijk hier lekker rond te snuffelen tussen al het moois dat deze ontwerpers te bieden hebben.

Markita werkt inmiddels samen met meer dan 500 ontwerpers, die samen verantwoordelijk zijn voor het aanbod van meer dan 10.000 originele producten op Markita. En dit aanbod groeit nog iedere dag. Allemaal dankzij onze gepassioneerde ontwerpers!


“Vanaf het begin waren we overtuigd van het concept. In ons netwerk zagen we zoveel ontwerpers die fantastische dingen maakten, maar het moelijk konden vercommercialiseren. Geen kennis, geen tijd of geen idee waar te beginnen. En waren ze begonnen, dan was het heel moeilijk dit vast te houden en commercie te combineren met hun passie voor ontwerpen en creatie. Andersom merkten wij, met onze interesse voor mooie ontwerpen, dat het lastig was om als koper deze producten (online) te vinden. Navraag bracht ons altijd wel wat tips, maar het was erg versnipperd en dus heel tijdrovend.”


“Het leuke is dat we door onze achtergrond ook echt met de verkopers kunnen meepraten over ontwerptechnieken, productiemethoden, het vertalen van wensen uit de markt en uiteindelijk de marketing. Voor ons geeft het bergen energie dat we die toegevoegde waarde ook kunnen leveren en we niet alleen een extra online kanaal zijn.”